30 december - Älskade Jönköping

Känns riktigt bra att vara hemma igen. Idag har jag och Sofie nästan skrivit färdigt buppsatsen, det enda som saknas nu är lite småjusteringar samt en sammanfattning.

Igår var jag hemma hos Emma i hennes nya lägenhet och kollade på Mamma Mia! En riktig feelgood film tycker jag. Andra gången jag såg den nu på jullovet. Fast första gången jag såg den var när vi va tjejerna hemma hos Mathilda och inte hade träffats på ett halvår, så vi såg inte på filmen så mkt. Vi tjöta mest..

Haha, både Evelin och Sofie har hunnit klaga på min väschötska dialekt (hur stavas det då?) de få dagar jag vart hemma. Förhoppningsvis försvinner den snart, inte för att smålänska är speciellt vackert, men det är ändå snyggare än min grötiga, bonninga ursprungsdialekt.. Måste bara tilläga att göteborska är den hetaste dialekten, men även norrländska är rätt hett. Pratade  i telefon med en av Marias killkompisar från hennes skola på juldagen när vi var ute han prata norrländska och måste medge att det låter så härligt och charmigt å på det sättet gör det hett.



Det blev förresten en digital systemkamera innan jag åkte från lisch :D

pusshej

Kommentarer
Postat av: Veronica

väschötska är finare än småländska! men skånska är hetast!:)

2009-01-02 @ 00:06:09
URL: http://veromuero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0